Pædagogisk læreplan

Pædagogisk læreplan for Enghaveskolens Børnehave

Enghaveskolen og Enghaveskolens børnehave er en integreret enhed, som består af hhv. en specialbørnehave for børn i alderen 2-6 år og en specialskole for elever i alderen 6-18 år - primært omfattende målgruppen inden for det autistiske spektrum.

Enghaveskolens børnehave er normeret til 36 børn som er fordelt i 3 børnehavegrupper, der hver er opdelt i to stuer á 6 børn. Enghaveskolen og Enghaveskolens børnehave har fælles administration og samdrift – ledelse, sekretariat og teknisk service.

Den pædagogiske læreplan udgør rammen og den fælles retning for det pædagogiske arbejde med børnenes trivsel, læring, udvikling og dannelse, hvor legen er grundlæggende, og børneperspektivet er tydeligt. Læreplanen giver en ramme til at arbejde systematisk med at planlægge, følge op på og videreudvikle kvaliteten i det pædagogiske læringsmiljø i forhold til børnehavens børn og børnegrupper. Indenfor de krav, der følger af dagtilbudsloven, er vores Styrket pædagogiske læreplan et dynamisk dokument, som peger fremad, og som vi gerne vil bruge aktivt i den løbende udvikling af den pædagogiske kvalitet og vores specialpædagogiske praksis med børn med gennemgribende udviklingsforstyrrelser (Primært børn med diagnoser inden for det autistiske spektrum).

Læs hele den pædagogisk læreplan for børnehaven i pdf filerne.